[FILM] LEON ZAWODOWIEC


Po dosyć nieudanej przygodzie ze Stuck in love, postanowiłam powrócić do nadrabiania klasyki.


Matylda musiała szybciej dorosnąć niż jej rówieśnicy, mimo że ma dopiero dwanaście lat. Jej rodzina została zabita przez skorumpowanych policjantów, a ona przeżyła dzięki Leonowi, który wpuścił ją do swojego mieszkania gdy wróciła z zakupami. Dziewczyna straciła wszystko, przez co Leon stał się jej mentorem, przyjacielem, pozwolę sobie nawet napisać, że trochę ojcem. Czym tajemniczy mężczyzna się zajmuje? Sprząta... I ma tego nauczyć młodziutką dziewczynę.

Na pewno wiecie, że mam tu na myśli sprzątanie ludzi, a nie mieszkań. Leon jest płatnym zabójcą, człowiekiem twardym jak kamień, którego jedynym przyjacielem był do tej pory kwiatek... A mimo to postanowił przyjąć pod swój dach Matyldę. Codziennie piją razem mleko, Leon zaczyna brać ją na akcje - stają się pewną jednością... Dziewczyna nie zapomina jednak o tym, co tamci ludzie zrobili jej rodzinie i prosi Leona, żeby ich sprzątnął. Daje mu nawet odpowiednią kwotę. Warto wspomnieć tutaj o Oldmanie, który (genialnie) zagrał Normana Stansfielda... To właśnie on kazał zabić rodzinę Matyldy, więc można powiedzieć, że jest głównym złym/szefem/celem Matyldy.


Wiele osób doszukuje się tutaj parafilii - myślę, że zupełnie niepotrzebnie. Owszem, Matylda mówi Leonowi, że go kocha, chce by ją pocałował itd., jednak są przyjaciółmi, a nie kochankami. Miałam przyjemność oglądać pełną wersję tego filmu i polecam to zrobić każdej osobie. Z tego co czytałam, np. na Polsacie okroili go tak, że moja ocena jak i ogólne wrażenie raczej uległyby zmianie. Bo nie poznałabym numeru z kółkiem czy szkolenia od drzwi do drzwi, nie widziałabym jak Leon przedstawił Tony'emu Matyldę, nie poznałabym historii Leona przed tym, jak stał się płatnym zabójcą... Film ten trzeba zobaczyć, po prostu. Leon zawodowiec jest ciężki i właśnie taki ciężar na moim sercu zostawił... Razem z przyjemnym ciepłem, ponieważ wreszcie udało mi się zobaczyć jakieś genialne dzieło, które zapamiętam na długo.

Photobucket  Photobucket  Photobucket  Photobucket  Photobucket

Komentarze

Popularne posty