NIEDZIELA Z WIKTORIĄ [#9]


Niedziela z Wiktorią to odnowienie Niedzieli Blogującej w nieco innym wydaniu.


FILMY TYGODNIA
PRZERWANA LEKCJA MUZYKI
EX MACHINA

Na blogu jeszcze nie wspominałam o dwóch filmach, które zobaczyłam niedawno. W Ex Machinie poznajemy Caleba - programistę, który wygrał konkurs w firmie, a nagrodą jest spędzenie tygodnia w posiadłości swojego szefa, Nathana. Dom z zewnątrz przypomina schron pośrodku niczego, jednak w środku czymś więcej. Okazuje się, że Caleb został wybrany specjalnie, by wziął udział w eksperymencie. Młody mężczyzna ma przeprowadzić test Turinga na Avie - najnowszym modelu androida - i ocenić, czy jest świadoma. Przerwana lekcja muzyki to zupełnie inna bajka, ten film znajdował się na mojej Liście Wstydu od bardzo dawna (przy okazji - opublikuję wstępnych 40 pozycji w sobotę). Poznajemy Susannę, która połknęła opakowanie aspiryny i popiła wódką, ponieważ bolała ją głowa. Dziewczyna jest zagubiona, więc jej rodzice wysyłają ją do znajomego lekarza. Ten zaleca pobyt w szpitalu psychiatrycznym dla nastolatek, gdzie poznaje Lisę - socjopatkę. Susanna zaprzyjaźnia się z innymi dziewczynami, a my mamy szansę poznać ich problemy. Oba te filmy są świetne - pierwszy jest pewnego rodzaju ostrzeżeniem przed coraz to bardziej rozwijającą się technologią, a drugi sprawił, że przestałam myśleć o sobie źle. Czy to wystarczająca zachęta? 

ZWYCIĘSKIE LINKI TYGODNIA
SERIAL TYGODNIA
SHAMELESS [S01E01]

Kilka dni temu postanowiłam zacząć jakiś nowy serial. Wybór był trudny (tyle seriali do zobaczenia, a tak mało czasu!), jednak postawiłam na Shameless, o którym słyszałam wiele dobrego. Moje pierwsze wrażenie? Chyba będzie to coś w stylu Skinsów, tylko lepsze. W Skinsach (UK) pokazywane było życie nastolatków, ich relacje ze starszymi osobami - najczęściej imprezowali, ćpali, ale były też poruszane ich problemy, świetnie wplatane w całość. W Shameless mamy do czynienia z kilkoma grupami wiekowymi i wydaje mi się, że tutaj też będzie poruszana "dobra zabawa", ale z dużo większą dawką dramatu. Powstrzymuję się dosłownie, by nie oglądać dalej. 

A co u mnie? Obecnie ciągle nadrabiam zaległości w szkole, przy czym robię to co trzeba teraz. Po raz pierwszy od dawna zmusiłam się do przeczytania lektury szkolnej - najwyższy czas. Nie takie Dziady (cz. III) złe, przede mną jeszcze Pan Tadeusz. W przyszłym tygodniu na 100% pojawi się recenzja filmu w czwartek i Lista Wstydu w sobotę. Miłego dnia!

Photobucket  Photobucket  Photobucket  Photobucket  Photobucket

Komentarze

Popularne posty