NIEDZIELA Z WIKTORIĄ [#10]

Niedziela z Wiktorią to odnowienie Niedzieli Blogującej w nieco innym wydaniu.

FILM TYGODNIA
TEORIA WSZYSTKIEGO

O życiu Hawkinga wiedziałam bardzo mało. Teoria wszystkiego sięga do jego młodości, gdy podczas studiów zdiagnozowano u niego stwardnienie zanikowe boczne. Staje się to również wtedy, gdy związek Jane i Stephena dopiero raczkuje. Wiele kobiet stwierdziłoby w tym momencie, że to za trudne, szczególnie jak dawano mężczyźnie jeszcze dwa lata życia. Nie wiem, jak postąpiłabym na miejscu Jane, ale przez większą część filmu czułam do jej postaci ogromny podziw. Prawie tak samo ogromny, jak do samego Hawkinga, który mimo przeciwności losu nie poddał się i kontynuował swoją karierę naukową. Teoria wszystkiego porusza, inspiruje, ale i trochę zawodzi, jak liczycie na szczegółową, zgodną ze wszystkimi faktami historię Hawkinga. Bardzo skupiono się tutaj na Jane i na tym, co ona czuje, co nie było złe... Jednak ciągle czuję niedosyt, jakby akcja przebiegała za szybko i ktoś wyciął z niej kilka ważnych fragmentów.


SERIAL TYGODNIA
SHAMELESS [S01E02-s04E04]


Przez prawie miesiąc - bo tyle minęło od ostatniej Niedzieli ze mną - obejrzałam niecałe cztery sezony tego serialu i przyznam, że się tego nie wstydzę. Na początku myślałam, że będzie to coś w stylu Skinsów (UK), tylko że z każdą grupą wiekową. Okazało się, że to coś o wiele lepszego, bardziej dobijającego. Nie zrozumcie mnie źle - to komediodramat, ale proporcje dramatu do komedii tutaj dla mnie wynoszą 2:1. Poznajemy Gallagherów: alkoholika Franka, Fionę, która się zajmuje całą rodziną po tym, jak opuściła ich wszystkich mama. Później mamy najstarszych: Lipa i Iana, ten pierwszy jest mega zdolny, drugi chce się zaciągnąć do Armii. Debbie to kochany rudzielec, który zdaje się nie widzieć błędów Franka, natomiast Carl to mały psychol, wysadzający różne rzeczy. Liam jest... czarny i o dziwo - synem Franka. Jest też za mały, bym mogła napisać o nim coś bardziej błyskotliwego. Shameless wywołuje mnóstwo emocji: gniew do Franka, współczucie i podziw dla Fiony... Nie umiem skracać fabuły i nie będę tego robić, ale chcę Wam powiedzieć jedno. Dajcie temu serialowi szansę, na pewno się nie zawiedziecie. 


ZWYCIĘSKIE LINKI TYGODNIA


Od wtorku siedzę w domu chora, co strasznie sprzyja oglądaniu seriali przeze mnie. :DD Możliwe, że do końca przyszłego tygodnia zostanę w domu, a to oznacza, że trochę przedłużę sobie ferie, które zaczynają się 13 lutego. W planach na razie mam namalowanie obrazu około 100x50cm, przeczytanie choć jednej książki i odpoczynek. Chyba zasłużyłam.

Photobucket  Photobucket  Photobucket  Photobucket  Photobucket

Komentarze

Popularne posty