PODSUMOWANIE TYGODNIA [#3] | NZW [#24]

Niedziela z Wiktorią to odnowienie Niedzieli Blogującej w nieco innym wydaniu.


HISTERIA. ROMANTYCZNA HISTORIA WIBRATORA

[oEpoka wiktoriańska, młody lekarz traci pracę na szpitalnym oddziale. Dostaje jednak posadę w prywatnej przychodni zajmującej się niekonwencjonalnym leczeniem kobiecej histerii.

Mortimer Granville po zatrudnieniu w prywatnej przychodni radzi sobie nieźle, można powiedzieć że fach ma w ręku. Jednak po jakimś czasie i dosyć sporej ilości klientek jego ręka zaczyna szwankować, przez co zostaje zwolniony. I wtedy, całkiem przypadkiem jego przyjaciel odkrywa coś, co pomoże Mortimerowi zachować posadę, a kobietom da ulgę. Ten film zobaczyłam na babskiej nocce i przyznam się, że nie wiem czy bawiłabym się przy tym filmie równie dobrze, gdybym oglądała go sama. Histeria. Romantyczna historia wibratora to nieco głupiutka komedia z romansem w tle oraz (niewątpliwie) pozytywnymi wibracjami. Oceniłam na 8/10.


WALL-E

Żeby nie było - tą animacją zachwycam się od dawna, ale postanowiłam ją sobie po prostu przypomnieć i zobaczyć tym razem w samotności. 
Akcja tej animacji dzieje się w przyszłości, tytułowy WALL-E próbuje posprzątać opuszczoną Ziemię. Sprząta, żyje swoją rutyną, aż nagle nie wiadomo skąd przybywa ona - piękna, nowa, czarująca i szukająca oznak organicznego życia EVE. Nie znam się na tym, ale podejrzewam że każdy robot by dla niej "stracił głowę" ;). Gdy EVE znajduje to po co przyleciała na Ziemię, WALL-E leci za nią jako pasażer na gapę. Lecą do kosmosu, na statek, gdzie teraz żyją ludzie. Cieszą się oni konsumpcyjnym życiem, niesamowicie tyją, ale podobno są szczęśliwi. Od 700 lat czekają na znak organicznego życia, by mogli wrócić na ziemię, jednak ktoś będzie próbował temu przeszkodzić.
Co tu dużo dodać - uwielbiam produkcje Pixara i w planach mam jeszcze kilka, WALL-E oceniłam na 10/10.


BLACK MIRROR
Zaczęłam ten serial oglądać od 3 sezonu, więc nie wiedziałam czego się spodziewać. Każdy odcinek to inna historia, jednak wszystkie łączy jedno - dotyczą one przyszłości i pokazują jak by ona wyglądała, jeśli nic się teraz nie zmieni. 
Póki co za mną dwa odcinki. Lepiej wspominam ten pierwszy i gdybym miała w tym momencie wybierać czego kontynuację bym zobaczyła, to zdecydowanie bym była za pierwszym. Przedstawiona tam została historia Lacie Pound, mocnej czwórki (ludzie oceniają się nawzajem za pomocą jakby aplikacji (?)) która zostaje zaproszona na ślub swojej dawnej przyjaciółki. Ona ma 4.8 i na weselu będą same tak wysoko ocenione osobistości, co dla Lacie - druhny z przemową - może być szansą na wymarzone 4.5. Uda jej się? 


Nie mogę się doczekać kolejnych odcinków Black Mirror, po drugim miałam taki mindfuck że nie pytajcieW tym tygodniu zobaczyłam jeszcze Krainę jutra i American Beauty, jednak oceniłam je najniżej w tym miesiącu (6/10) i nie umiałam się na ich temat wystarczająco rozpisać. Ten pierwszy film to zmarnowany potencjał i myślę, że lepiej by sobie poradził jako serial. O ile pierwsza połowa filmu była zachęcająca (bardzo spodobał mi się pomysł z przenoszeniem do zupełnie innego miejsca) to w drugiej czegoś zabrakło, prawdopodobnie czasu reżyserowi. Jeśli chodzi o American Beauty - myślę, że fabuły przedstawiać nie muszę. Od początku nie miałam wobec niego żadnych wymagań i podeszłam do oglądania go raczej obojętnie. Zakończenie mnie zaskoczyło (spodziewałam się innego zabójcy) a sama ta historia jest nieco obrzydliwa i pouczająca. Dodatkowo bardzo fajnie został przedstawiony proces homofobii, ale całościowo nie potrafiłam go bardziej docenić.
Na przyszły tydzień w planach mam kolejny wyjazd do Poznania i Warszawy, na wspomniany gdzieś wcześniej drugi etap konkursu ogólnopolskiego. To, czy pojawi się we wtorek ostatnia recenzja w tym miesiącu zależy od tego, czy dostanę dzisiaj lub jutro laptopa z naprawy, do wymienienia jest prawdopodobnie głośnik. Poza tym w czwartek pojawi się podsumowanie miesiąca, postaram się zeskanować jeszcze dzisiaj najciekawsze szkice i kolaże i dołączyć do postu. :) 

MIŁEJ NIEDZIELI!

Photobucket  Photobucket  Photobucket  Photobucket  Photobucket

Komentarze

Popularne posty